The Manda Diaries

Ovisade bilder från de jobb jag gjorde i Milano

Publicerad 2015-01-20 17:58:00 i modelljobb,

 Tänkte här visa några bilder, resultat av de jobb jag gjorde i Milano i somras, jag har tydligen glömt bort att visa dem så här kommer de då, först några bilder som jag gjorde för min bok, dvs. de bilder som jag visar på castings. Denna fotografen var från Japan så man kan säga att bilderna blev lite japan-inspirerande, vilket blev lite tokigt eftersom de skulle användas för italienska marknaden, men det är sånt som kan hända. Det var iallfall en av de konstigaste plåtningarna jag varit på då en del av den fotades i en lekpark, samt i Milanos stora park(typ som Londons Hyde park) där massa människor som gick förbi stannade och tittade, undrade vad jag gjorde som la mig ner i gräset. Sen helt plötsligt märker jag att det kryllar av humlor, eller möjligtvis getingar, så då flyttade vi på oss!
 
 
 
 
Haha, som sagt, väldigt japan-inspirerat ^^ 
 
Här är dock tre stycken som var mer "Milano-style":
 
 
 
 
Och sedan så gjorde jag kollektions-plåtning för Vivienne Westwood, testade 70 outfits på en kväll och fotade ca. 25. Kläderna var väldigt over-sized, men tyckte kavajerna och skortorna var himla fina. Nedan ser ni några bilder (obs tagna med mobilkamera på själva fotot, därav kvallan). Och meningen med dessa foton är att inte utrycka så mycket, utan endast vissa upp kläderna.
 
 
 
 
 
 
 
Och sedan till ett jobb som jag gjorde för ett magasin, så knäppt tema! Har ni sett tv-programmet på MTV, "freaky eaters"? Programmet handlar om folk som har (väldigt) konstiga beroenden. Temat var baserat på det programmet, så här fick jag låtsas äta tvål, mums! 
 
 
Backstagebilder från plåtningen:
 
 
 
 
Det var nog det mesta av bilderna, lite kul sådär att göra en återblick!
 
Påtal om återblick, denna bild är från London: 
 

Så himla typiskt för london, det är verkligen helt olika mellan länder vad modeindustrin vill ha. Min uppfattning, det jag lärt mig, är att London vill ha en tuff attityd och lite "hipster-stil"...medan Milano är mer klassiskt och elegant. Så det är också därför som man som modell behöver olika portfolium för olika länder, efter de i London inte är intresserad av t ex. mina foton tagna i Stockholm. Komplicerat, men intressant att det kan skilja så mycket mellan olika modestäder.
 
 
xx,
Manda
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-20 21:45:46

Hej! Följt din blogg länge, du är jätte fin!
Jag rider också här i Övik på ridskola och vet att du har häst.
Hur ofta rider du? Vem rider när du är på modelljobb? Vad heter din häst? Vad tävlar du i? Vad har du för mål det här året? Hur gammal är den? Hur ser dina träningar ut med hästen och hur rider du hemma?
Diggar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela