The Manda Diaries

Stockholm, jobb och val!

Publicerad 2014-09-14 14:43:44 i Vardag, modelljobb,

Söndag, idag är det en viktigt dag för det är valdag! Kändes lite speciellt att få rösta för första gången, dessutom är det valet otroligt viktigt då ett visst parti riskerar att ta miljöpartiets ställning som tredje största parti, kan vi inte alla se till så att det inte händer? Eller hur? Bra!


Tänkte då hoppa tillbaka till de senaste dagarna, har inte alls tagit nå många bilder men de jag har får väl duga då:

Onsdagkväll tog jag flyget till Stockholm, åkte irreterande på en förkylning så satt med feber på planet..suck. Men det var så himlahimla skönt att komma fram, som jag hade saknat honom!


Torsdag: 
Vilade och käkade halstabletter, kände mig lite bättre och åkte sedan in till stan vid 15 tiden för att fixa håret på Björn axens frisörsalong inför morgondagens jobb. Det blev verkligen en heeelt ny frisyr! De tog flera decimeter så nu kommer mina naturliga lockar fram väldigt fint, tycker det känns skönt med lite kortare hår, trivs bättre i det.

Fredag: heldag med jobb för Björn axen! 
Jag började klockan sju och slutade på kvällen, så tacksam över att få jobba med ett så proffsigt och grymt trevligt team. Fick göra flera reklamfilmer, tutorials och foto. 
Hade tyvärr migränkänningar och feber så det var ju tråkigt och jobbigt för det var riktigt roligt annars att få jobba med rörlig bild. 
Promenad från tunnelbanan på morgonen i ett dimmigt gamla stan.







Lunch!



Bild ovan: min nya frisyr
Bild nedan: innan jobbet


På kvällen var jag så trött när jag kom hem och då är det tur att en har världensbästabästa pojkvän som beställt takeaway mat med filmmys på det. 



Lördag:
Idag tog vi långfrukost och sovmorgon, för att sedan ta oss in till stan och rösta (för första gången!!). Kändes bra.




Gick sedan hem och jag sov några timmar för jag kände mig hängig, mot kvällen kände jag mig pigg så vi bestämde oss för att gå ut och äta, blev en mysig grekisk resturang, gött!


Avslutade med att ta en öl på en tysk pub som vi hittade. 



En bra lördag helt enkelt!

Söndag:
Ikväll är det valvaka och tacos som gäller, får se vad vi hittar på innan dess, mest ta det lugnt tror jag nog. Sitter vid balkongen och läser i en bok just nu.




Känns så ovant med kort hår..



Tillsdess att vi hörs igen får ni ha det bäst. Kram!
/Manda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela