The Manda Diaries

Början och slut.

Publicerad 2014-09-09 23:00:38 i Vardag,

 
September. Hej till en ny månad, ny årstid, naturens transformation till orangebruna nyanser, kappor & halsdukar, tee drickande, bra böcker, film-mys, förändringar och slut. En början på något nytt. 
 
Augusti är som livet, skört och vackert. Levande men nära döden, nära fallande löv och kalla höststormar. Krispig kyla, tunn luft och friska brisar som griper tag i ens kropp. Dansande, vita vågor av skumm intill en kylig sandstrand prydligt smyckad av sköra, skira, genomskinliga snäckskal.
 
Ett slut är alltid en början.
 
 
Nu är höstterminen igång på riktigt i skolan, så vad har då hänt sedan sist?
Inte så mycket, faktiskt. Eller jo, egentligen på sätt och vis så har det ju det. Fokuset har väl för det mesta legat på att komma in i rutiner, följa scheman hit och dit. Suck. Mest av allt har det känts hopplöst på lektionerna, de flesta ämnen gör mig stressad. Jag sitter där och känner hur all tid rinner ifrån mig, irreterad på mig själv att jag tänker så, men det gör jag. Tänker på att jag kan göra så mycket mer vettigt av tiden, istället för att sitta och lyssna på fakta som jag för det mesta redan kan, eller inte kommer ha nytta av. Tjurig, och ja, mitt stjärntecken är stenbock. Allt jag vill göra är att fokusera på det jag vet att jag vill göra, att skriva. Det finns en gnagande känsla av otillräcklighet, stress som bubblar inom mig. Det värsta som finns är att inte har tid till att göra det man vill, en stor faktor till olycka. På tal om lycka, det är det ämne som jag valt att fördjupa mig i som gymnasiearbete. Detta är faktiskt något som känns riktigt roligt, att få välja ett ämne som man kan jobba med under en längre tid, ett lite mer fritt arbete. Min tanke är att göra t ex. en blogg där jag samlar allt ifrån intervjuer, artiklar, undersökningar och egna diskussioner, känns mer roligare/inspirerande än att skriva en rapport på 20 sidor...
 
 
Just nu är jag så himla glad, imorgon flyger jag ner till Gustav i Stockholm och jobbar för Björn axen torsdag-fredag för reklamvideo och på tisdag kommer resten av familjen ner och på kvällen åker jag med familjen på semester till Sicilien! Vi ska till en jättemysig liten stad som heter Taormina, ser så mycket fram emot att få umgås med familjen och bara ha semester utan några prestationskrav :-) 



I helgen stannar jag alltså hos Gustav, längtar så otroligt mycket efter honom.

Vi höra igen snart, ska försöka uppdatera i helgen.

Följa mig gärna på instagram, där hittar ni mig på: @amandakristoffersson


Xx,
Manda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela