The Manda Diaries

The magic number

Publicerad 2014-10-14 21:52:00 i listor,

 
Tre bra sidor att klicka sig in på:
 
Tänker att jag tipsar om de sidor som jag klickar mig in på rätt ofta.
 
1.Niotillfem
För att hon är bäst och grymmast, inspirerande och har dessutom gett ut sin första bok. Heja Sandra!
Kolla in hennes fina texter om kärlek, filmtips och stadsguider till Paris, NY och London.
 
Bild
 
2. Tror ni på stjärntecken? Det tror jag! Eller, livet blir ju roligare då. Och allting stämmer faktiskt in på mitt stjärntecken så pass bra att det nästan är läskigt, oftast iallafall. En bra sida att kolla sitt vecko-horoskop på är på Astrobloggen. Uppdaterar varje vecka och helg, alltid spännande att kunna se in i framtiden!
 
 
 
 
 
3. Pinterestför att det helt enkelt är en sån najs sida där man kan fastna i evigheter utan att gå vilse för den delen. Recept, inspiration, mode och inredning. Här kan du spara bilder och organisera dem i olika mappar för varje t ex. teman. På det viset slipper din dators hårddisk bli fullproppad, bra va?

En av mina mappar med veggie food hittar du här.
 
 
 
 
 
 
Rising images on imgfave
 
 
 
Tre av mina favoriträtter:
 
 
 
 
Pizza! Behöver jag säga mer, alltså så enkelt men så gott. Hellst ska det vara en äkta italiensk stenugnsbakad på resturang Crispi i Milano, tillsammans med killen på bilden ovan.
 
 
 
Grillat en varm sommarkväll, rätt svårslaget ju. 
 
 
Grekisk plockmat/ Meze. 
 
Tre ställen som jag vill besöka:
 
Tre? Här är 27 platser som inte verkar helt gråa! ---> HÄR.
 
Sea of Stars on Vaadhoo Island in the Maldives
 
 
 
Tre bra tv-serier:
Svårt att välja tre! Men okej, då får det bli..
PLL, Game of Thrones och Sherlock.
 
  
 
Eller föresten, Revenge, Simpsons, Awkward och How I met your mother måste jag också få nämna!
 
Tre bra böcker jag läst i år:
 
Att skriva, In i Labyrinten, Lyckans Verktyg(håller på att läsa just nu).
 
  
 
 
En geografibok som min pappas mormor hade en gång i tiden, så fin att titta i. Innehåller dock väldig konstig fakta, vilket får en att förstå hur mycket världen har förändrats till det bättre på sisådär 100 + år.
 
 
Tre bra frukostar:
 
 
  
 
Inget slår en pannkaksfrukost. Frenchtoast med stekta äpplen är inte helt fel heller!
 
 
Vaniljsojayoughurt toppat med granola eller nötter.
 
 
 Hotellfrukostar. Croisanter och nutella.
 
 
Mest onyttiga frukostar..men gröt är också något jag tycker är gott, tipset är att toppa med bananer och jordnötsmör (ja du läste rätt), bästa kombon!
 
 
 
 Tre bra låtar till tre tillfällen:
Fest: Ghost- Ella Henderson  
Promenad i höst: I Will Remain- Matthew And The Atlas
När det regnar ute: Another Sunny Day- Belle & Sebastian
 
 
 
Urbanoutfitter, London. UO i Sthml har en jättejättejättefin vinylspelare, skulle verkligen inte tacka nej till att äga en sån.
 
 
 
xx,
Manda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela