The Manda Diaries

Milano dag 8: Work Work

Publicerad 2014-06-26 20:18:00 i milano, modelljobb,

Ciao,
Har nu varit här i Milano i en vecka, tänk vad tiden går snabbt!
Känner verkligen vilken skillnad det är på de första dagarna jämfört med nu, kanske beror det på att jag har fullt upp med jobb på dagarna som gör att allt känns så mycket lättare samt roligare, saknaden av alla där hemma blir lite lättare att hanterna...även om den är stor!
 
Frukost på balkongen imorse.
 
 
Idag jobbade jag hela dagen, från 9 - 18.30 för Vivienne W, trivs så himla bra med detta jobb och det är väldigt lugnt emellanåt. Jag måste befinna mig på plats under hela dagen men det är endast när kunder vill se vissa plagg som jag visar kläder. Har säkert testat minst 40-50 outfits idag, en kund var ifrån USA och hon köper in röda-mattan klänningar till bla. Angelina Jolie! Så jag fick visa värsta gala-klänningarna som förmodligen kommer bäras av kändisar i Hollywood framöver, det var roligt! 
 
 
 
Idag var det tre andra modeller där som jobbade oxå, en tjej ifrån Tjeckien, en kille från Frankrike och en annan kille ifrån Australien. Att få träffa människor ifrån olika länder och att resa är nog de två sakerna som jag gillar mest med modellandet! Och de tror att alltid att man bor i Stockholm eller Göteborg när jag säger att jag är från Sverige..förklarar då att jag bor i en väldigt liten stad i norra Sverige som heter Örnsköldsvik...vilket blir lite konstigt att uttala på engelska... ;)
 
 
 
 
Lunchtime!
 
 
 
 
Fick nyss mitt schema för de kommande dagarna, blev så glad! Jobbar för VW på fredag, lördag och måndag. Söndag är jag förhoppningsvis ledig, men så länge jag ha jobb så är jag lycklig, många tjejer får inte jobb förrän 3-4 veckor när de kommer hit och då får man tänka på att lägenhetshyran även måste betalas...
 
Jag hade turen att hinna gå på denna casting endast några timmar efter att jag landade på flygplatsen, hade jag anlänt en dag senare så hade jag missat allt! Speciellt roligt är det att få jobba med samma team under flera dagar, det känns liksom tryggt och det är kul när de kommer ihåg ens namn och får känna att man är en del av allt detta.
 
 
Så, kommande dagar står alltså jobb på schemat och på söndag tänkta jag ta en tur till gymmet, och skulle även väldigt gärna vilja hitta en bra marknad...får ser vad som hinns med.
 
Kram!
 
/Manda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela