The Manda Diaries

Milano dag 3 : Om goda nyheter och att upptäcka staden.

Publicerad 2014-06-22 11:03:00 i milano, modelljobb,

Gårdagen var bästa dagen hittils i Milano, jag hade endast en callback på kvällen kl.18.30. Jag och en annan tjej ifrån Bosnien som också bor i lägenheten bestämde oss för att försöka leta upp en mataffär och passa på att handla lite när vi nu hade tid över. Det finns ett överflöd av restuaranger och cafeér här i Milano men en mataffär som inte är pytteliten är ganska svårt att hitta, jämfört med London där det är stora mataffärer lite överallt. Tillslut efter att ha vandrat okring i cirklar hittade vi en! Efter att ha handlat vandrade vi tillbaka till lägenheten... det var säkert 30 grader varmt ute! Väl hemma lagade vi lunch och efter det tränade jag lite, tog en springtur och våra 10 trappor upp till lägenheten ger också rätt bra motion ;)
 
 
Vid 17-tiden begav jag mig till callbacken för Vivienne Westwood. Det var vädligt fina lokaler och när jag kom in var det bara jag och en annan modell där + 15 personer som jobbade för märket. Fick prova en massa fina kläder...och en del väldigt konstiga! En oversized kostym i ljusblått var nog min favorit, fick en väldigt possitiv känsla efter callbacken. Vivienne Westwoods man och en av de största mode fotograferna var också där, de har tydligen något stort event varje år i Milano så alla som jobbar för märket samlas då. En timma senare ringer min booker på agenturen och säger att jag fick jobbet! Blev så himla glad! Känns skönt att veta att jag har en chans trots stor konkurrens här nere!
 
 
På kvällen mötte jag upp några andra tjejer och gick till parken för att kolla på fotbolls-vm på storbildsskärm, det var trevligt men matchen var ganska ointressant. Dock utforskade vi istället staden och de vackra byggnaderna runt Duamo, bland annat ett gigantiskt slott!
 
 
Min förmåga för orientering i högstadiet på skolidrotten var kanske inte den bästa, men den börjar bättra sig, snart är jag (kanske) kart-expert!
 
 
 
 
Milano är så himla vackert....
 

Avslutade kvällen med en Tiramisu glass!
 
 
 
Idag ska jag på en casting kl. 15, resten av dagen är jag ledig :-)
 
På måndag är jobbet för Vivienne Westwood, spännande! Sen har jag en casting på em. om jag hinner.
 
Kram, vi hörs!
 
/ Manda
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Balou

Publicerad 2014-06-22 11:51:11

Ha det bra och kör hårt!

Svar: Tack, det ska jag!!
Manda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela