The Manda Diaries

Milano dag 24: Lördag i parken

Publicerad 2014-07-22 11:30:13 i milano,

Efter en lång sovmorgon tog vi tunnelbanan till Bianco Café för att äta frukost... klockan halv tre på eftermiddagen. Blev en halloncheesecake för mig, bra start på dagen tycker jag.
 
 





Resten av dagen vandrade vi omkring i staden och besökte parken och slottet. Parco sempione (som parken heter) liknar lite Londons Hyde Park och är ganska stor med flera vackra byggnader och naturtrogna skogspartier samt gräsområden där det är populärt att ligga och sola. Just idag var det över 30 grader!
 
 
 
På kvällen blåste det upp till värsta stormen och vi tog oss tillbaka till hotellet. Senare på kvällen tog vi tunnelbanan till Duamo och åt sen middag på ett amerikansk inspirerat ställe där de serverade hamburgare.
 
  
Ja beställde en rikitgt god vegeteraisk burgare.
 
 
Det var lördagen det! En riktig lugn, mysig och bra dag som jag fick spendera med min favorit.
 
Skriver om söndagen senare, då vi tar tåget från stan och ut på utflykt!
 
Sista dagarna här i Milano blir som semester eftersom jag bokat hemresa på tisdag då G också åker hem! Därför är det ingen idé för mig att gå på castingar eftersom jag ändå inte kan stanna kvar för jobbet.
 
Kram,
Manda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela