The Manda Diaries

Milano dag 23: FREDAG (Jobb & VIP fest)

Publicerad 2014-07-19 16:44:18 i milano, modelljobb, om festligheter och vänner,

Idag är det fredag! En lååång dag som började med att jag klev upp vid sju för att vara på plats för en fotografering klockan nio.
 
 
Eftersom jag inte hade fått någon som hellst information om photoshooten så förväntande jag mig att det skulle vara jag, fotografen och ev. en stylis. När jag gick in i studion där vi höll till möttes jag av 25 personer, nästan alla kom fram och presenterade sig och frågade om det var jag som var Amanda?  Ett stort team med stylister och makeup artister alltså! Plåtningen var tydligen för ett magasin och jag kände igen team ledaren från en casting jag varit på veckan innan, då förstod jag att de valt mig för jobbet...något som agenturen uppenbarligen glömt att meddela mig om.
 
 Temat för dagen var minst sagt galet/knäppt, men roligt. Fotografen frågade mig om jag sett programmet på MTV som handlar om personer med konstiga beroenden, typ folk som äter sand, tvättmedel osv. Yes, det hade jag och kände genast att detta kommer bli den konstiga photoshooten hittills! Jag fick låtsas vara beroende av tvål... Haha det låter ju väldigt knepigt men bilderna blev faktiskt riktigt coola! Fick ha riktigt fina kläder, lite 90-tals pastell och även färga tungan blå så det skulle se ut som jag ätit tvål. Teamet var iallafall jätteroliga att jobba med och alla var så positiva och glada över att jag vågade gå in för det, men det är ju det som är ett av de roliga sakerna med moddelandet. När man får gå in i en roll och bara leva sig i i en annan karaktär.
Eftersom bilderna kommer publiceras i ett magasin så får jag inte visa dem ännu. Kan visa en bild som jag tog med mobilkameran på skärmen, på mig och den andra modellen:


Här kommer även lite behind the scenes bilder:
 
 


Lite grejer som användes som rekvisita.



 
En av stylist eleverna i Teamet, studion låg vid en design och konst skola :-)





Jag och typ team ledaren över teamet/photoshooten.

Klockan ett var vi klar med sista bilden. Jag for direkt och mötte upp G och vi gick ut och åt lunch.
På eftermiddagen fick jag plötsligt ett sms av min bokare på agenturen som säger att jag fått jobb hos Luisa Beccaria ikväll i två timmar! Fick visa de finaste klänningarna jag någonsitt sett, hela lokalen var en enda dröm i silver och pastellfärger och de spelade 20-tals musik i högtalarna, vilket fick mig att tänka på filmen the great gatsby. 










 


Halv åtta var jag klar med jobbet och åkte hem till hotellet och jag och G gjorde oss iordning för utgång! Först gick vi och åt middag på ett fint ställe som hade väldigt trevligt personal. Jag beställde in handgjord färsk ravioli med basilika och körsbärstomater. 



När vi sedan bad om att få betala så tyckte han som serverade oss att det var konstigt att vi inte tog någon efterätt så helt plötsligt kommer han in med ett fat kakor och varsitt glas med en knallgul vätska. Han säger något på italienska och vi båda uppfattar det som att det är citronlemonad. Huset bjuder säger han sedan och ler stort. Vi tar varsin stor klunk och får anstränga oss för att le tillbaka, det var så starkt att jag nästan började hosta (säkert 40%) haha! Glasen var inte direkt små heller, blev lite komiskt och så typiskt Italien att vara generös (skulle aldrig hända i Sverige), älskar't!
 
 
Vid halv ett tiden stod vi utanför nattklubben Byblos som är en av de finaste/största klubbarna i Milano.
 



(Vi förstod först senare att det var VIP-kväll just den fredagen, vilket innebär att bara inbjudna får komma in).
 
 
Utanför ingången stod en rad med vakter och jag och Gustav gick direkt mot ingången, beredd att betala då vi möttes av en kvinnlig vakt med listan i ena handen. Hon säger något på italienska och jag bara nickar, ursäktar mig att jag inte förstår språket och hon utbrister på engelska ; "are you with the guy over there?" Och pekar på en man lite längre bort som precis går in genom ingången. "Yes, exactly" svarar jag och hon släpper genast in mig och Gustav. Snacka om tur att vi kom in, dessutom gratis! 




Därinne är det galet, eftersom det är en uteklubb så finns det gott om utrymmen och dansgolvet omges av palmer, lila neonslingor och ett tak i form av ett gigantiskt vitt segel.
 
 






 
Vi sätter oss ner vid en av soffgrupperna och upptäcker först efter en stund att de kostar runt 4000 kr att hyra (då ingår dryck). Vi går då ut på dansgolvet och dansar resten av natten till en väldigt knepig DJ men hade sjukt roligt ändå!
 
 
 
Vid fyra tiden började vi gå hemåt och möttes av en stängd tunnelbana! Vi hade inte haft en tanke på att tunnelbanan i Milano stänger vid 24-tiden.. Så det var bara att knata hem i natten cirkus sisådär en halvtimme drygt.

När vi gick och la oss hade jag vart uppe i 24 timmar, en lååång men grymt bra dag! Tur att vi planerat in värsta slappardagen imorgon!

Skriver om dag 24 senare, 
 
Kram 
/Manda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela