The Manda Diaries

Milano dag 18 och 19: Photoshoot och jobb

Publicerad 2014-07-08 07:46:38 i milano, modelljobb,

Söndag och dags för testshoot!  När man som modell jobbar för första gången i ett nytt land för en ny agentur så brukar de vilja att man tar bilder för att bygga upp sin modellbok så att chanserna för jobb ökar när man går på castingar och visar den för kunder. Så idag fick jag göra en photoshoot med en fotograf ifrån Japan och det känns som om bilderna kommer bli de bästa hittills, hoppas det iallafall så att jag kan använda dem för att fylla ut min bok! 

Vi höll till både i studio och i olika parker, testade både naturliga och lite mer editorial/high fashion bilder... Förmodligen skulle fotografen skicka alla bilder till mig i helgen så då kan jag visa några :-) Roligt var det iallafall och jag var dötrött efter att vi hållt på i fyra timmar. Det kanske inte låter så jobbigt att bli fotad men man måste hela tiden anstränga sig, ha energi, tänka på hållning och vinklar samt va kreativ. 




Några polaroidbilder ifrån plåtningen.

Påvägen hem från photoshooten köpte jag med mig färska hallon och tiramiso, satte mig sedan i kvällssolen på balkongen med en bok.







Milano dag 19 : måndag

Ännu en ny vecka! Idag hände inte speciellt mycket, tog inte ett ända foto.. Allt jag kan säga om dagen var att jag jobbade till klockan halv sju på kvällen för VW, som tur var va Silva där oxå så vi kunde hålla varandra sällskap... Så tråkigt de dagar då jag jobbar ensam! Sen så spöregnade det och blixtrade som tusan hela dagen.. Hoppas det blir bättre väder imorn!

Allt jag kan tänka på är att världensbästa pojkvän kommer hit imorgon förmiddag!! Har längtat ihjäl mig nu snart i en månad, vill bara att morgondagen ska komma! :-) 

Kramkram,
Manda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela