The Manda Diaries

Milano dag 12: Monday

Publicerad 2014-07-01 17:43:03 i milano,

Ciao!

Idag är det måndag, start på en ny vecka! Startade dagen med en bra frukost på balkongen.


Klockan 9.30 befann jag mig hos V Westwood, dagen var otroligt långtråkig eftersom jag inte behövde göra något förrän kl. 17.30 då jag började visa kläder för några ifrån Ryssland som typ var hel knäpptysta, vilket var irreterande då man inte riktigt vet om de gillar plagget eller inte. Mitt jobb är ju att sälja in kläderna till kunderna och när man inte får någon som helst respons så är det inte så kul.. Dock var det nästan lite komiskt hur pass sammanbitna/tysta de var att jag nästan fick hålla mig för skratt... 


Lite klänningar jag fick visa:




Jobbade dessutom övertid ca. 2 timmar, men får iallafall betalat för det. Efter det var jag så hungrig och promenerade därför till en restuarang i ca.15 minuter som jag hört skulle va bra...när jag kom fram så fanns det ingen restuarang på den adressen! Så det var bara att vända och gå tillbaka till tunnelbanan, tänkte att det skulle gå fortare om jag tog en genväg, vilket resulterade i att jag hamnade helt fel och efter drygt en halvtimme hittade jag äntligen tunnelbanan och i närheten låg en pizzeria som inte hade stängt (kl. Var över 21), så skönt att få sätta sig ner och beställa in mat.. Höll på att svimma av hunger! 


På kvällen påväg hem pratade jag med min bokare på Noveau i Stockholm, hon skulle prata med Boom och försöka ta reda på hur länge jag kmr jobba för VW + att jag gärna vill hinna gå på castingar och få möjlighet till andra jobb och göra photoshoots. Lät bra! Framtiden kmr med svaret, just nu är det bara att leva för dagen och göra det bästa utav den :-)

Vill också passa på att tipsa om två användbara appar när man är utomlands:

1.stay = en app där du kan ladda ner hela staden som karta och söka efter caféer och annat i närheten för att sedan spara dem så du även har tillgång till vägbeskrivningar när du är offline, super tycker jag! 


2. busuu= en app där du kan lära dig språk på ett enkelt och roligt sätt, välj mellan flera olika språk. Molto bene!

Imorgon, tisdag jobbar jag samma tid... 

Ha det bäst, vi hörs!

/Manda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela