The Manda Diaries

Paus är så mycket bättre än hejdå

Publicerad 2014-02-19 10:00:00 i Vardag,

Hejsan ni fina! Alltså, nu, är det såhär att jag bestämt mig för att ta en paus från bloggen...som ni säkert märkt så har det inte hänt så mycket här den sista tiden. Och det är pga. att jag har för många grejer på gång samtidigt, jag måste inse att jag inte kan hinna allt på samma gång.. och just nu i denna period vill jag lägga all min skriv tid på min bok. Det är helst 1000 ord per dag och då räcker inte tiden över för bloggen oxå...även om jag älskar att blogga.
 
Så kanske blir det tyst här ett tag, kanske kan jag inte hålla mig från detta place. Vilket som så ville jag bara säga det att detta inte är slutet, bara en paus. Så därför hoppas jag inte att jag tappar er, ni fina som läser denna blogg dagligen. 
 
\\
 
 
 
Vi ses, förr eller senare.
 
Tills dess ger jag er 3 utmaningar:
 
-Gör något oväntat, något som du aldrig trodde du skulle klara.
 
-Gör något fint för någon, typ ge någon en kram eller få någon att le.
 
-Tänk på livet i ett stort perspektiv, där du är just nu, hela jorden. Det är så mycket som finns att upptäcka, ge inte upp även om den lilla plats/yta/space/rum/stad/by/håla du befinner dig i nu känns trist. Alltså livet, tänk vad jävla underbart det faktiskt är. Bara det att det luktade vår idag, ja, det luktade vår. Sol och vår. I februari? Nej men det är ju fortfarande vinter? Ja, det är det, men det luktade vår och det fick iaf mig att le. Och jag tror att om vi alla bara stannar upp och uppskattar det och dem som får en att le så skulle alla våra hjärtan nog tina upp lite. Och plötsligt är det mars, april och maj. JUNI. Sommarlov, frihet och barfota i gräset, asfalten, sanden eller balkongen. Sommarkvällar som blir till sommardagar, festivaltider och grillkvällar med familj och vänner.
 
Förr eller senare, då, då ses vi.
 
NI kan ju checka in min tumblr om ni har lust sålänge; http://silver-wildfox.tumblr.com/
 
 
 
The Best Is Yet To Come Art Print
 
Och just nu längtar jag så himla mycket till Sommar. The best is yet to come. Och det tror jag på.
 
 
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela