The Manda Diaries

2014: Januari-April

Publicerad 2014-12-03 22:24:54 i 2014,

December månad passar bra till att köra en årssummering, så här kommer mitt år januari-april!
 
Januari
Månaden med stort A som i att fylla A-R-T-O-N :-)
 
 
 
Det firades med skumpa och god mat, Emmy kom och hälsade på över helgen och på lördagen gick vi ut på krogen.
 
 
 
Och en gigantisk tårta, som aldrig tog slut.
 
 
 
 
 
 
Snöänglar klockan 3 på natten.
 
 
Resten av månaden flöt väl på rätt snabbt, på helgerna hängde jag mycket med klasskompisarna och hade det trevligt, vi annordnade middagar och spelkvällar som gjorde vintermörkret lite lättare att leva i.
 
 
Februari:
Jag var och hälsade på Emmy i Sundsvall, vi gick ut och åt middag med Sara och hade det trevligt, träffade även Casse. Har inte så många bilder från denna månad, tog paus från bloggen. Åkte rätt mycket skidor, ute såg det mest ut som Narnia.
 
 
 
 Följde även med på en studentfest där temat var; "kom som ett lag", där jag fick agera superskurk till superhjältarna-gänget. Kul! 
 
 
haha!
 
 
Tävlingarna drog också (äntligen!) igång och vi startade bland annat i Timrå.
 
 
Mars:
 
 Åkte till Åre med familjen i några dagar, paradiset! 
 
 
 
I slutet av månaden bar det av mot Stockholm där jag jobbade två heldagar för Sebastian. Visade 90-tals frisyr under 40-års jubuleiumet tillsammans med tre andra modeller som alla representerade ett visst decenium. Så roligt! På lördagen gick jag även deras visning, där vi verkligen skulle följa en viss koregrafi och använda fantasin till max på runwayen.
 
 

 
 
 
 
 April:
 
Snön försvann och ute blev det ljusare om kvällarna. Vi hade temafester, bla. med The Great Gatsby Tema hemma hos Maja.
 
 
 
Firade att jag avklarat halkbanan och var ett steg närmare körkort!
 
Det blev vår och så pass varmt att man kunde ha knästrumpor utan att frysa.
Och enligt min instagram fixade jag en hel del grymma söndagsfrukostar.
@amandakristoffersson  heter jag där.
 
Det var min första del av året 2014, för det mesta var jag glad, mycket pågrund av mina fina vänner och alla tokiga kvällar. Men jag gick även igenom en hel del jobbiga grejer som jag nu förstår på något vis hade en mening, det var bara en negativ länk i en lycklig kedja, så det löste sig tillslut.
 
Tror man borde tänka så, försöker tänka så, att livet består av händelsekedjor. En negativ händelse kan vara en länk i en händelsekedja som slutar lyckligt. Försöka se allt ur ett större perspektiv. Det är de små ögonblicken som bildar de stora.
 
Och det är roligt att titta tillbaka på sitt år, det får en att förstå hur mycket man har som man ska vara tacksam för, men också det som var tufft och jobbigt att se tillbaka och tänka att man klarade det. 
 
2014 för mig har varit ett år fullt av överaskningar, kan vara det bästa året i mitt liv hittils. Det är lustigt för jag läste en gammal anteckning nyligen där jag skrev att jag ville att tiden skulle stanna eftersom allting var så bra där och då. Men då skulle jag ju aldrig ha upplevt allt det som skedde efter den tidpunkten, allt det som betyder ALLT idag vid denna tidunkt. Så jag tror verkligen på detta:
 
 
xxx,
Manda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela