The Manda Diaries

Summerdays

Publicerad 2014-08-06 13:40:18 i Vardag, om festligheter och vänner,

Hejhej! 
Tänkte att det kanske var dags att titta in här och uppdatera lite.. Men eftersom vädret är Hawaii värme VARJE dag så vill jag för det mesta bara vara ute och ta vara på de sommardagar som är kvar av mitt sista riktiga sommarlov. Just det låter ju hemskt sorgligt men om jag tänker på att det är sista skolåret på "grundskolan" så känns det genast mindre sorgligt! ;) Jag känner mig verkligen färdig med gymnasiet rent skolmässigt, det som känns gruvsamt är att lämna alla fina människor som jag lärt känna under dessa tre år! 

Om ni undrar vad som hände med Milan o inläggen så kan jag förklara att den sista dagen inte var lönt att skriva om då vi mest bara gick runt på stan och passade på att äta sista pizzan och sista glassen innan hemfärd dag 27. Hemresan gick även den bra.. Men otroligt lång! Buss klockan 7 till malpensa flygplats - Köpenhamn - Stockholm - Umeå + buss och tåg hem (framme vid 23-tiden).

Dessa 3 veckor som jag nu hunnit vara hemma har jag spenderat med Gustav som ju flyttade till Stockholm förra veckan. Som tur är så kommer han hem nu till helgen och nästa helg ska jag ev. dit också! 

Det har verkligen varit underbart att få njuta av den svenska sommaren, efter att varit i milano så kan jag verkligen på riktigt uppskatta allting på ett helt annat sätt ; Grilla, bada, sola, åka båt och långa sommarnätter i skärgården. 

















Blir lite smått deppig av tanken på att leva utan grillmat när hösten anländer..






Har även blivit lite smått beroende av smoothies, ett bra frukosttips som går snabbt och är full med vitaminer!


Vi har byggt ett tak över altanen iår och eftersom mitt fönster vätter ut mot taket så har jag fått som en liten uteplats, därför blir det frukost på taket då och då. 




 Film- tittande på taket i varma sommarnatten är inte heller helt fel.


Sommaren 2014 är på många sätt en av de bästa och jag tror att resten av året kommer fortsätta på samma bana, the best is yet to come! 



I helgen var jag föresten på Yran med Emmy! Skriver om det i nästa inlägg, har även massa behind the scenes bilder från Milano ovisade! Men som sagt, just nu vill jag bara njuta av sommaren.

Uppmaning: klicka på krysset längst upp i hörnet och kliv ut genom ytterdörren, för det är där som de riktiga äventyret väntar!

Kram på er!

/Manda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela