The Manda Diaries

Sommarhöst

Publicerad 2014-08-26 21:27:57 i Vardag, om festligheter och vänner, om tankar och känslor,

Då här skolan dragit igång igen och som alltid är det med blandade känslor som jag återser skolbyggnaden. En del av mig har redan tagit studenten och är redo för nya utmaningar, nya äventyr. Samtidigt som det är otroligt roligt att träffa allihopa igen och att återgå till lite rutiner i vardagen. 

Jag la dock märke till att någonting känns annorlunda med årets skolstart. Jag har aldrig varit den som längtar till att skolan ska börja, men har alltid tyckt att början av höstterminen varit rolig, inspirerande. Nu känner jag mest bara stress och ångest över allting, jag vet vad jag vill och jag känner mig så redo för att följa mitt mål, min dröm. Skolans väggar tycks också ha krympt över sommarlovet, lärarna känns mer som kollegor och staden känns olustigt tom och ihålig. 

Men jag har så mycket roligt att se framöver, det är den insikten som gör allt lite lättare. Jag är så oerhört tacksam över mina fina vänner som alltid får mig att le och såklart världens bästa pojkvän som jag knappt kan leva utan, fastän jag måste ibland. Att ha ett distans förhållande är inte roligt alls, det tär verkligen på min själ att inte få träffa honom, det som är bra är att datumet när vi ska träffas nästa gång redan är spikat, nedräkningen av dagar är räddningen. Även om hjärtat känns tungt av saknad dagligen, ungefär som att bära en stenklump i lungorna som gör att det blir lite svårare att leva, att fungera. Men vet ni? Den 11 september har jag fått ett jobb i Sthm för Björn Axen, så då flyger jag ner och stannar hos Gustav hela helgen, kan knappt vänta!


Idag var en bra dag för jag fick äntligen träffa mina brudar! Vi hade så mycket att snacka och dela med oss av från sommaren så det var behövligt.




Har några ovisade bilder från den senaste veckan att visa också:


Kirsten åkte hem till Bryssel i fredags så vi var på ön i några dagar, njöt av sommarens sista värme, bastade, badade, såg på film (sherlock) och satt uppe till mitt i natten och pratade om allt möjligt som hänt under året och om våra resor.



Åkte båt i mörkaste natten och fick se norrsken!! Så fint att vi dog lite.

Nattfika bestående av te och massa vattenmelon.

Bakade pizza i stugan. Med massa mozarella, förståss.

Sommaridyll.



Hann även med en fika i stan på reuterdahls, mysigt gammaldags cafe i Övik som har många olika tesorter att välja mellan (och bakverk).


I lördags fyllde Gustav år! Det firades med supergod mat och badtunna på stugsista, så trevlig kväll!




Sommaren 2014 har varit obeskrivligt bra på så många olika sätt, vill aldrig att den ska ta slut. Jag antar att jag genomgår någon slags separationsångest med sommaren, så nu tänkte jag bestämma mig för att låta minnena av den lysa upp hösten och säga tack och hej. Nya äventyr väntar.

Ps. Till alla er som börjat ettan aldeles nyligen; Vi treor bits inte, vi är inte så farliga som vi ser ut ;) Ds.

xx,
Manda

Kommentarer

Postat av: Susanna Maria J

Publicerad 2014-08-27 07:43:48

Så bra att din sommar varit bra! Och vilken fin topp den svartvita var! :D

Svar: Tacktack! Hoppas din sommar varit bra den med! :-D
Manda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela