The Manda Diaries

Sånt som händer när man har feber

Publicerad 2015-03-25 19:06:08 i Vardag,

 

Är ensam hemma, det är mörkt ute, alltså mörkaste skymning. Så plötsligt ser jag en vit skåpbil smyyyga förbi på vägen utanför vårt hus. Glömmer för tre sekunder att jag har megamycket feber och kutar runt som en ninja i huset för att låsa alla dörrar och stänga alla fönster (som ju inte var på glänt eftersom att det fortfarande envisas med att vara vinter ute). Ser hur bilen sakta smyger iväg bortom granarna tills dess att jag ej kan se den längre. Gör ett dumt försök till att läsa av bilens nummerplåt (i mörket, ca. 100 meter bort), som i de flesta detektivfilmer. Känner mig dock inte lika Sherlock Holmes cool, kan ju tillägga att vi har fönster från golv till tak och ibland vill golvet i den gamla delen av huset knaka önödigt högt (utan anledning). Men det kanske bara var en postbil (det var ju mörkt), mm vi kan ju låtsas som det klockan halv sju på kvällen. 

Nähepp, ska ta en alvedon nu och gå tillbaka till det en gör allra bäst som har feber, nämligen sova. Märks det att jag är utråkad? (Snälla feber försvinn). Har också ett moment 22 problem: Spela musik högt så att jag inte hör alla andra konstiga ljud i huset..men då kan jag ej sova. Tror jag skyller alla ljud på katten istället, tror att dom är inne någonstans..

 

 

Hej svejsan

/Manda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela