The Manda Diaries

Throwback thursday: London

Publicerad 2014-10-23 10:00:00 i listor, resor,

 
På fredag är det höstlov och vi har på skolan enligt tradition att fira halloween, alla klär ut sig och bästa utklädnad vinner ett pris. Det fick mig att tänka på förra årets halloween och höstlov som jag spenderade i London. Det var min första modell-resa och jag stannade i en vecka. Jag var faktiskt rätt mycket i London 2013, hela fem gånger, så jag gillar London väldigt mycket. Det är en fin stad, väldigt hemtrevlig kan jag tycka, med stor utbud av restuaranger och shopping. 
 
 
HÄR och HÄR kan du läsa om min höstlovsvecka där!
 
En av mina test-shoots i London.
 
I huset nedan bodde jag med min rumskompis Natalia och några andra modeller. Alltså snacka om skillnad på standarden jämfört med Milano. I london var lägenheten nyrenoverad med vita golv och väggar, flera badrum och stora sovrum. Tillskillnad från Milano där kylskåpet knappt fungerade och elektiriciten försvann stup i kvarten + att vattnet i dushen var iiiiskallt... #livetsommodell
 
 
Sju saker jag saknar med London:
 
-Covent garden: ett område i Londons innerstad där det finns många mysiga cafén och marknader. Stället är också känt för att gatuartister och konstnärer upträder här och det blir en väldans trevlig stämning när folk hopas och samlas runt i ringar för att få se, det händer alltid något här! Min agentur, Zone, ligger dessutom precis vid Covent Garden, det är jag glad för.
 
 
 
 
 
-Camden Market: En liten bit utanför innerstan, mysigt ställe vid floden där det finns stor fynd potential. Kläder, mat och hantverk. Allt finns här. Tips: Ät lunch hos någon av de många gatuköken med mat ifrån världens alla hörn; billigt och väldigt gott. Crepes med jordgubbar och Nutella finns det också om man är sötsugen. Men det allra konstigaste jag såg att de hade i efterättsväg var nog friterade oreokakor...
 
 
Jag och pappa i ett av stallarna på Camden Market.
 
 
-Röda dubelldeckare, för att de är röda och man blir helt yr och vilse av att åka dem, men det spelar ingen roll för det är röda dubbeldeckare vi snackar om, och vad vore London utan dem?
 
 
 
-Mildreds: Londons bästa vegetarisk resturang! Även köttälskare kan inte annat än älska denna resturang, lovar! Deras burgare med sötpotatis fries är heaven.
 
 
 
 
-Arkitekturen. Här snackar vi riktiga byggnader, vita stenpalats inlindade i snirkliga vita dekorer.
 
 
 
-Hyde Park! När jag och pappa var i London i september förra året när jag gick London Fashion Week så bestämde vi oss för att hyra en cykel(tipstips!) och utforska Hyde Park, och vi ångrade oss inte. Det jag gillar med parken är att den ger en naturlig känsla, det finns vilt växande skog, ängar, en sjö, stall med hästar etc. Ett måste att besöka helt enkelt!
 
 
 
-Pubarna. Det regnar, det är grått och du fryser. Då är kanske den bästa lösningen att gå in på närmaste pub!  Så himla fint att folk i olika åldrar samlas, pratar och tar en öl. I Sverige har vi en helt annan förhållningssätt till alkholen, vilket är tråkigt. Även relationen mellan äldre och unga är helt annorlunda i England, folk är mer öppna här. Man skämtar om det kassa vädret och skrattar tillsammans. Så himla fint ju. Tips: välj en pub som bjuder på livemusik, stämningen brukar ofta höjas till taket.
 
 
 
 
xx,
Manda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela