The Manda Diaries

Sommar på riktigt

Publicerad 2014-06-12 20:30:00 i Vardag,

Nu är det sommar, sommar på riktigt. Och jag känner mig så lycklig att jag ibland får stanna upp och liksom iakta världen runt omkring mig och min slutsats blir att allt är för bra för att vara sant. Jag befinner mig i en bubbla som svävar högt över de kullerstensbelagda gatorna i sommarnatten. Själva lyckan i sig blir så påtaglig och så stor att ta in att det nästan gör ont i hjärtat. Speciellt då mina tankar kretsar kring en viss person som gör mig så förbannat lycklig.
 
Ett citat jag hittade som summerar veckan rätt bra:
 
"Jag har inte tänkt på förtunningen av ozonskiktet en enda gång under dom här veckorna. Eller på svälten och orättvisorna i världen. Eller överbefolkningen. Eller försurningen. Eller kärnvapenhotet. Eller framtiden.
Det är ändå sånt jag brukar tänka på.
Jag har bara tänkt på dig.
Det är nog tur att inte alla människor är förälskade samtidigt. Att det finns några som har nåt annat i huvudet.
Eller också är det otur."
 
 
Mitt sista riktiga sommarlov ska bli det bästa! Jag hoppas jag är 1000 minnen och upplevelser rikare när jag åter igen går in genom skolans entré i slutet av augusti. 
 
Igår var jag i Sundsvall för att fira att min fina vän Emmy tog studenten, tänk att vi känt varandra sedan dagis och nu har du tagit studenten, det är stort! Du är grym! Var så himla roligt att va där och se dig och alla andra fina studenter med stora leenden och framtidsdrömmar. I luften hängde tusentals känslor som rubbade hela tillvaron, det var galet, magiskt, sorgligt, roligt, farväl och hej framtiden på en och samma gång.
 
 
 instagram - @emmyaho
 
 
Väl hemma i övik igen på kvällen var det dax för toga, toga, toga party på Olles! Riktigt roligt!
 
 
 
Imorse hade vi avslutning på skolan i ca. 1,5 timme och sedan fanns bara en sak på schemat: frihet.
 
Så jag, Jessica, Lucas och Danielle (resten av gänget jobbade tyvärr) gick en sväng på stan och tog sedan takeaway och satte oss nere i hamnen. Trevligt avslut på ett megamegabra läsår.
 
 

 
 
Vet ni, nu kan jag faktiskt berätta om det där jobberbjudandet som jag var lite hemlig med innan...för biljetten är bokad. 19:e juni på morgonen tar jag flyget till Milano där jag förmodligen kmr stanna drygt 1 månad för modelljobb! Tror denna resa kommer bli otroligt rolig och förhoppningsvis ge en massa nya kontakter och erfarenheter. Jag kommer på plats i Milano jobba för min blivande agentur där som heter BOOM Management.
 
Ska försöka uppdatera så mkt som möjligt därifrån.
 
Blir alltså midsommar i Milano..hmm vad hittar man på då tro? :-)
 
 
 
xxx,
 
Manda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela