The Manda Diaries

Milano dag 7: VW och Duamo

Publicerad 2014-06-26 17:30:00 i milano, modelljobb,

 
Igår kväll fick jag ett mejl ifrån agenturen där det stod att jag skulle vara ledig idag, hade därför planerat en lugn dag med sovmorgon. Jag vaknade lite innan 9 och kunde inte somna om så jag steg upp för att göra frukost och då var en av tjejerna på väg till agenturen och frågade om jag ville följa med så jag tänkte att det var väl lika bra att få det bort gjort, de hade ändå bett mig att komma in nån gång under dagen. Det var världens oväder på morgonen, det blixrade och regnaden kraftigt så vi var aldeles genomblöta när vi kom fram till tunnelbanan. Då ringer det plötsligt på min mobil och jag tar upp den för att svara och säger att jag är påväg dit nu. Cristina (min bokare på agenturen) säger då att jag ska ta mig så fort som möjligt till Corsa Venezia för jobb för Vivienne Westwood! 
Så det var bara att åka direkt dit, som sagt med detta jobbet vet man aldrig hur många dagar eller hur länge man jobbar...det blir många överaskningar. Hos VW fick jag fotas i ytterligare några outfits och sedan var det mycket väntan, slutade vid halv fyra tiden. Silva (en anna modell) var också där, hon har bott i Milano i fem år så hon gav en massa tips på restuaranger och sevärdigheter här.
 
Tycker Italiens architektur (de gamla byggnaderna) är så himla vackra.
 
@amandakristoffersson på Instagram, följ gärna :)
 
 
 
 
 
Efter jobbet tog jag mig till Duamo och vandrade omkring lite där, gick i affärer och avslutade med godaste glassen hittils (ricotta-caramel och pistasch glass). På em. sken solen och ovädret var som bortblåst, efter att ha irrat runt lite överallt hittade jag tillslut en tunnelbana och åkte då till agenturen för att skirva på lite papper, fick även mitt gym kort!  :)
 
 
 
På kvällen när jag kom hem lagade jag middag, blev det vanliga typ: Caprese (mozarella med tomater) och en omellet med ägg och grönsaker, går snabbt att göra och är asgott!
 
På kvällen fick jag även mitt schema för Torsdag (kopierat direkt från mejlet) : 
 

AMANDA K - Schedule

 



26

THURSDAY

JUNE


JOB VIVIENNE WESTWOOD


09:00 > 18:00


showroom


Corso Venezia 25 
MILANO 20121 Italy

 
Så glad att jobbet fortsätter, ev. kanske jag även jobbar för VW i juli...men som sagt, nobody knows!
 
Ha det bäst!
 
xx,
 
Manda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela