The Manda Diaries

London dag 1,2 & 3!

Publicerad 2013-11-10 20:33:00 i london, modelljobb,

Efter mycket om och men kom jag äntligen fram till lägenheten sent på söndagskvällen. Det skulle ta ungefär 1,5 timme från flygplatsen och jag behövde byta buss en gång, hade kollat upp vägen på gps:en på mobilen men när jag hoppade av bussen så hamnade jag på en bakgata där det inte fanns en enda buss att hoppa på för att komma vidare + att det SPÖREGNADE och var kolsvart ute.. det var verkligen inte roligt, kändes som om jag aldrig skulle hitta till lägenheten men jag ringde pappa och han kolla upp en annan busstation en gata bort...och som tur var så hittade jag buss 183 som jag skulle hoppa på! 
 
Vaknade jättetidigt på morgonen därpå av stormen men när jag gick ut klockan 10 hade den värsta stormen dragit förbi, även fast det var väldigt blåsigt fortfarande såklart.
 
 
Jag tog tunnelbanan in till stan och åt lunch på Preta Manger(typ som Starbucks fast franskt). Jättegod raw-food wrap + en mangosallad.
 
 
Gick förbi Covent Garden...som har blivit min favoritplats i London och jag är så himla glad att min agentur har sitt kontor precis vid Covent Gardens torg!
 
 
På Zone-models (min agentur), älskar deras kontor det är så luftigt och färgglatt, vilket gör att man blir glad.
 
 
 Fick en lapp med beskrivning om vart fotostudion låg och tog tunnelbanan dit. Hittade tillslut en stor dörr där jag ringde på portklockan. Fotostudion låg i lägenheten längst upp i huset så det var en väldans fin utsikt över staden. Fotografen bjöd på tee och sedan visade han mig lite inspobilder till plåtningen, alltså vilken känsla som han vill att jag ska förmedla i bilderna, lite granna som att gå in i en roll. Sedan kom makeupartisten som hade typ coolaste stilen med platåskor(som jag fick låna till slutet av plåtningen) och asball tröja, typisk london-stil. Självaplåtningen gick jättebra och vi hade jätteroligt, mest höll vi till inne i studion men också lite granna ute på takvåningen.
 
 
 
 
 
 
Tre av de färdiga bilderna:
 
 
 
 
 
 
Har inte fått bilderna(förutom ca. 5st) än men förmodligen ska jag få dem till veckan och då får ni se fler!
 
 
Ja, det var dag ett, dag två och tre var det ganska lugnt p.g.a stormen men jag var inne och besökte agenturen och tog lite nya polaroider. Annars vandrade jag omkring på stan, kollade i butiker och försökte urforska london från hörn till hörn. Hittade en jättecool secondhand butik där de spelade 80-tals/90-tals musik och personalen hade klätt ut sig eftersom det var Halloween. Köpte även ett fint anteckningsblock och började skriva ner vad jag gjorde och såg på dagarna, tänkte att det kunde vara kul att ha sen.
 
 
 
 
Åkte mycket tunnelbana.
 
 
 
 
Och kände mig lite ensam från stund till stund, modelllivet kan verkligen vara så otroligt ensamt då alla har olika uppdrag och man kommer hem sent på kvällen.
 
Men Natalia som jag delade rum med var jätteshysst, hon var från Ryssland och hade jobbat som modell i Turkiet, Tokyo, Indonesien och alla möjliga ställen. Haha hon rådde mig att aldrig någonsin åka till Ryssland för att alla som bor där är så otrevliga och för att det jämt är svinkallt där... hon frågade mig om vi i Sverige hade några speciella traditioner för vårt land och jag försökte då förklara midsommar för henne...vilket inte gick så bra! Typ en julgran med blommor fast mitt i sommarn.Som vi dansar runt. Och låtsas vara små grodor. haha!
 
 
 
 
 
Kolla de hade The Great Gatsby vinyl-skiva på Urban Outfitters.. önskar jag hade en vinylspelare helt klart!!
 
 
Satt mycket på starbucks, favoriten var pumpa latte!
 
Just ja, måste ju visa er lite bilder från lägenheten oxå!
 
 
 
 
 
Ps. glöm inte att följa mig på bloglovin här: Följ min blogg med Bloglovin .ds
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela